EILANDJE HOPPEN


Wie kan het langst van eilandje wisselen en is de tegenstander dus te slim af?

 

1. Print het bestand of teken het speelveld na.

Eilandje Hoppen
Word – 17.2 KB 12 downloads

2. Zet ieder een pion in een hokje met een rondje erin. 

3. Bepaal wie er mag beginnen. Deze speler mag zijn of haar pion 1 sprong  verzetten naar een aangrenzend eilandje (hokje). Je mag dus naar voren, naar achteren, naar links, naar rechts of schuin (diagonaal) naar voren of achteren. 

4. Je sluit je beurt af door tactisch een kruisje in een leeg hokje naar keuze te zetten. Op eilandjes met een kruis mag niemand meer komen. Op het eilandje met een rondje mag je nooit een kruis zetten. Hier mag je altijd weer komen.

5. Nu is de andere speler aan de beurt. Eerst de pion verzetten en dan een kruisje zetten. Probeer de andere speler in te sluiten.

6. Degene die als laatste zijn of haar pion kan verzetten wint. In dit voorbeeld heeft rood gewonnen.